Konsep teori konstruktivis menurut Vygotsky, pemikiran, bahasa dan proses penaakulan berkembang melalui interaksi sosial. Perkembangan kognitif individu berlaku dalam dua peringkat iaitu peringkat sosial dan peringkat individu.
Peringkat sosial ialah maklumat atau pengetahuan diperolehi melalui interaksi individu dengan individu lain yang ada di persekitaran manakala peringkat individu pula kebolehan individu menukar maklumat dan pengetahuan yang diperolehi daripada interaksi sosial kepada kefahaman peribadi.
Peringkat sosial ialah maklumat atau pengetahuan diperolehi melalui interaksi individu dengan individu lain yang ada di persekitaran manakala peringkat individu pula kebolehan individu menukar maklumat dan pengetahuan yang diperolehi daripada interaksi sosial kepada kefahaman peribadi.
menarik.. singgah dan follow sni sambil mencari info tentang teori konstruktivis. jemput singgah blog akademik sy :
ReplyDeletehttp://cartiecaideas.blogspot.com/